Közlöny, tartalma a kihirdetés napján lép hatályba

KSKözlöny

KSKözlöny

MG

2010. január 12. - drhlaszlo

Ma kivételesen olyan téma lesz, ami nem vág a Kicsi.Sáti.Közlöny szokásos profiljába, de remélem, nem bánjátok.

Volt (illetve van, csak ritkán) egy rovat egyik kedvenc blogomon, a Belsőségen, az autonánia. Vasárnap Csikós Zsolt szokásosan remek veterános posztját olvasgatva belém hasított, hogy rájöttem, mi hiányzik az életemből.  Nos, ronda módon kölcsön veszem a módszertant most az egyszer.

Ez a sport ugyanis nem szól másról, mint a virtuális autóvásárlásról. azt hiszem, hogy mindenki szeret álmodozni - sokan tesszük a hasznaltauto.hu, vagy bármilyen hasonló weboldal előtt. Ilyenkor persze az ember rémesen gazdag, és kizárólag olyanokat néz meg, amelyek köszönő viszonyban sincsenek a praktikummal - tehát bármit ki lehet nézni, persze valamennyire ésszerű határok között.

Ilyen, épp a határon billegő dolog az MG. Angol autót venni ugyebár sosem életbiztosítás, ráadásul az is bizonytalan, hogy létezik-e a gyár egyáltalán, illetve azért ezek az autók sosem megbízhatóságukról voltak híresek. Azonkívül az ember nem kezd el kétüléses kabriókkal szemezni ezen az égövön, hiszen akkor hogyan fog járni fél évig? Gyalog? Netán busszal? Az autót pedig hová teszi addig? (Oké, garázs megoldható.) Oldtimert pedig általában befutott középkorúak vesznek, akiknek azért telik bőven mászkálósautóra, specialistára, ha elromlik, és hasonlók.

Régi szerelmem az MG. Egyszerűen gyönyörűek. A formájuk, a filozófiájuk (no nem az átmatricázott Rover 25-45-75-re gondolok, akkor már inkább az eredeti) egyszerűen lehengerlő, azonkívül ők készítették a világ Mazda MX-5 után legnagyobb darabszámban gyártott roadsterét, az MGB-t.

Hát nem gyönyörű?

Eleve perverz dolognak tartom, hogy egy olyan helyen, ahol csak annyira gyakran van kabriós idő, mint Angliában, minden valaha volt autógyár ontotta magából a nyitott, kényelmetlen kétüléses sportautókat. Ez valahol az a szintű tiszteletreméltó őrület, hogy le a kalappal előttük.

Nos, miután elképzeltük magunkat, amint kellemes nyári estéken nyugalmasan jaszkarizunk a Kiskörúton egy ilyen british racing green cukorfalattal, nézzük, hogy milyen kondíciókkal lehet hozzájutni.

Nos, nem mondhatni, hogy olyan választék lenne belőle itthon, mint Suzuki Swiftből, de azért csak akad egy. Nos, valóban akad egy kabrió HaHu-n, méghozzá ez a fehér. Szép, felújított, 1979-es, tehát már a gyártási időszak végéről származik, vagyis valószínűleg utólagosan lett a ronda gumilökhárító a sokkal szebb régi krómra visszaalakítva. Tényleg szép, kár, hogy fehér, de van két nagyobb gond is: egyrészt 2.850.000,- magyar fabatka az ára, másrészt pedig, ha jól láttam a hirdetés második képén, P-s rendszáma van, azaz a honosítás és az OT (veterán) rendszám további komoly pénzekbe kerül. Lapozzunk, végül is volt ebből csukott is.

Na ugye, hogy ugye! Van itt kérem akciósabb vétel is: csukott MGB Gt 1976-ból, csak 599.000,- Ft-ért, persze nem restaurált, de rozsdamentes, üzemképes állapotban. Csakhogy jobbkormányos, meg angol rendszáma van. Átépítés, rendszámozás, ha OT-s rendszám kell, akkor a vizsgára felkészítés egy kisebb vagyon, szóval elképesztő pénztemető projekt ez is. Nem sokkal álna meg olcsóbban, mint a fenti, igaz, ehhez kapunk egy roadsterkarosszériát is, illetve azokat a bizonyos krómlökhárítókat is - az átalakítási engedély beszerzése megint csak végeláthatlan borzalom, nem csoda, hogy nem drágább. Felejtsük el.

Pedig kupéként is gyönyörű

Lássuk be, öreg MG-m nem lesz egyhamar. De mi lenne, ha fiatalítanánk? Gyártottak angol barátaink autókat később is, méghozzá hasonló koncepcióval: MGF.

Lássuk  csak: itt egy 1998. novemberi, persze ezt is honosíttatni kell még, de egymillió körül biztosan el lehetne hozni. Másik félmillióból talán rendszám is kerül rá. Hm. Tulajdonképpen az ilyen korú autók között egészen jó kis ár, ráadásul kategóriatársai jóval drágábbak; igaz, S2000-es Hondákban, Z3-as BMW-kben, Porsche Boxsterekben komolyabb motorok dolgoznak, mint ennek az 1.8-asa, de tekintve, hogy fentebb már megbeszéltük, hogy tavaszi-nyári estéken akarunk kabriózni a városban, hogy kiélvezzük a nyitott autót, nem is kell több. Ráadásul középmotoros, hátsókerékhajtásos, úgyhogy gokartozni ez is ideális.

Aztán ott van a belseje: mindig is gyengém volt a világos belső - nagyon illene hozzám, úgy érzem.

Bökkenő azonban itt is van: vajon mit mond az autóvásárlók álmoskönyve arról az eladóról, aki nem képes rendesen leírni az autó típusát, amit árul? Tudniillik ugye ez egy MGF. Az MG-nél az egybetűs típusjelzéseket egybe kell írni a márkanévvel (MGA, MGB, MGF), a kétbetűseket külön (MG TF; MG ZT...stb), emberünk azonban megkerüli ezt az egész problémát: "MG Cabriole(!) 1.8i" néven hirdeti kedvencünket. Gyanús. Nepper. Hm. Szerencsére úgysincs rá keret - felébredünk, és a kezünk a bilibe lóg.

Holnap veszek egy lottószelvényt.

süti beállítások módosítása