Közlöny, tartalma a kihirdetés napján lép hatályba

KSKözlöny

KSKözlöny

Fringe - Évad vége

2009. június 12. - drhlaszlo

Régen volt már sorozatos poszt, most azonban véget ért e tévés évad egyik legjobb meglepetése, pedig az első rész előtt bevallom, hogy az első rész után nálam már majdnem cancelt kapott. Nem én leszek az első (bőven!) aki ír erről most valamit, megszólalt természetesen a Comment.Com(SIXX értékelése itt), a Sorozatjunkie (Danton), és - többek között - a Najónapló is.

Nem volt elsőre annyira szimpatikus, ugyanis én kimaradtam az óriási Lost hype-ból is, tehát az, hogy JJ. Abrams, a "Lost Atyja" készíti annyira nem villanyozott fel. Aztán valahogyan mégis maradtam. Szimpatikusak a szereplők, talán egyedül a főszereplő Olivia Dunhamet alakító Anna Torvval van gondom (balra), ő ugyanis az első néhány részben főképp háromféle nézést variált (kétségbeesett/ijedt/haragos). A többiek nagyjából hozzák a szokásos eredményeket, Joshua Jackson (Peter Bishop) ismerős volt még a Dawson és a haverok című 90-es évekbeli nyálas sorozatból is, amivel az RTL terrorizált anno itthon bennünket.
Walter Bishop a bogaras, kissé skizoid tudós szerepében isteni, a többiek érdekesek.

Személyes kedvencem Lance Reddick, aki itt Olivia főnökét játsza. Az úr egyébként úgy látszik, hogy nem tud szabadulni a "szövetségi" örök skatulyájától, már a CSI:Miami 4-5-6 évadának egyes részeiben is feltűnt villanásokra. Igaz, tudom, a Lostban is szerepelt, naés?

Maga a sztori elsőre igazi X-Akták utánérzésnek tűnt, azt ugye sosem szerettem (hiába, én már csak ilyen válogatós vagyok), ezenkívül kissé túljátszottnak tűnt a pilot, szerencsére azonban az évad többi része jó volt. Az évad közepén volt egy kisebb hullámvölgy (kb 2 rész erejéig), a vége azonban jó lett.

A látványvilág nagyon bejövős, elsőre kicsit szürkének tűnt, dominánsan ködös, téli képekkel, amelyek (nekem) nem voltak annyira szimpatikusak, azonban 1 rész után ezek az averzióim megszűntek, sőt, kellenek ezek a sorozat hangulatához. Furcsa volt a sok téli kép, mert kedvenc, az ősz óta nézett sorozataim (CSI:Miami, Nip/Tuck, Life) vagy látványosan túlszínezettek, vagy maga a helyszín okán (Dexter, Californication) jóval naposabbak. Érdekes, pont az állandó köd és szürkeség okán nem kedvelem a CSI:NY-t.

A Fringe S01E19 nálam mondjuk 9 pont (mindez úgy, hogy a Dexter S01 és a CSI:Miami  S07 évadzárója volt 10-10.)

süti beállítások módosítása