Az egy dolog, hogy a viharban leszakad egy felsővezeték valahol az Alföldön, és emiatt késnek a vonatok. Az is rendben van, hogy már az indulási oldalon is gondok jelentkeznek, és nem tudják indítani sem a járatokat.
"Tisztelt MÁV-Start Zrt.!
Nagyjából hat éve használom rendszeresen az Önök szolgáltatását, jelenleg a CIV00313201. számú bérlet tulajdonosa vagyok.
Tegnap este a Nyugati Pályaudvarról 18.53-kor induló 766-os számú Intercity járatukkal kívántam eljutni Kecskemétre, amelyre 2010. május 12. napján délelőtt 9 óra 31 perckor Kecskemét állomáson megváltott IC pót- és helyjeggyel rendelkeztem (száma:CIV00313203, 21-es kocsi, 42-es hely).
Sajnos a vonat nem közlekedett, és csak a 6108-as számú, Cegléd-Szolnok-Debrecen irányába közlekedő gyorsvonattal tudtam - jelentős késéssel eljutni Ceglédig, ugyanis munkatársaik tájékoztatása alapján onnan vonatpótló autóbusz közlekedett (volna), ám pontosabb információt sem a Nyugatiban megkérdezett dolgozóik, sem pedig a hangosbemondó, illetve az információs tábla sem nyújtott.
A szerelvény Ceglédre érkezése után a vonatpótló autóbusz indulásáról információt nem nyújtottak, ott tájékoztatás sem a kalauz, sem a hangosbemondó, sem pedig a tábla útján sem történt. Az állomás előtti - vélhetően felújítás miatt felbontott - területen álldogáló kollégájuk jelezte, hogy "busz nincs, lemondtuk", majd a személypénztárban munkatársuk kérdésre jelezte, hogy jönni fog egy vonat, az elvisz Kecskemétre, ám pontos időpontot megadni még hozzávetőlegesen sem tudott.
Az érkező szerelvénnyel 22 óra 30 perc körül érkeztem meg Kecskemét állomásra.
A szolgálatban lévő pénztáros az IC pótjegy árának visszatérítésétől elzárkózott.
Fentiek alapján a szabályszerű határidőn belül
p a n a s s z a l
Az országos működési engedély alapján végzett vasúti személyszállítás részletes feltételeiről szóló 271/2009. (XII. 1.) számú Korm. rendelet 17.§ (2) bekezdése értelmében a vasútnak az utas felé a forgalmi akadályról tájékoztatási kötelezettsége van, illetve ugyanezen jogszabályhely (1) bekezdése szerint pedig köteles gondoskodni az utas elhelyezéséről és biztonságáról.
A Máv-Start Zrt. az üzletszabályzata III. fejezet 2.1.4.pontjában foglalt tájékoztatási kötelezettségét nem teljesítette.
A korm. rendelet, illetve az Önök üzletszabályzata III. fejezetének 1.1 és 1.1.3. pontjai alapján eltérő minőségű szolgáltatás esetén a vasútnak térítési kötelezettsége van.
Fentiek alapján továbbá kártérítési, illetve minimálisan visszatérítési igényt kívánok bejelenteni az üzletszabályzat III. fej. 2.2.2, 2.2.3., és 2.2.5. pontjai, illetve az Európai Parlament és a Tanács 1371/2007/EK rendelete, illetve a 271/2009. (XII. 1.) Korm. rendelet vonatkozó szabályai alapján.
Tájékoztatom, hogy jelen panaszom elutasítása, illetőleg a válaszadásra nyitvaálló, legfeljebb 15 napos határidő be nem tartása esetén az ügyben hatáskörrel és illetékességgel rendelkező Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz kívánok fordulni.
Tisztelettel:
XXXX"
Reméljük, válaszolnak.