Közlöny, tartalma a kihirdetés napján lép hatályba

KSKözlöny

KSKözlöny

Boldog baromfi - főz a férfi

2010. augusztus 17. - drhlaszlo

Történt, hogy egy forró nyári vasárnapon kitaláltam, elvarázsolom az érkező Tündérkirálylányt valami finom vacsorával. Arra gondoltam, hogy aszalt szilvával töltött pulykamellet fogok csinálni, méghozzá joghurtos salátával, így el is mentem beszerezni a madarat.

Fel is kerekedtem, és elkocogtam a hiperbe, ahol a polcon szebbnél-szebb pulykacafatok vigyorogtak a hűtőben, azonban egy hatalmas gond minddel volt: Made in Slovakia/Czech Republik/Poland. Bedühödtem, hogy az Alföld kellős közepén nincs magyar pulykahús, így kénytelen voltam átalakítani a terveim, és az ötletből „aszalt szilvával töltött jércemell” lett. Hazaérve neki is láttam az előkészületeknek, igyekezni kellett, hiszen a húsnak sütés előtt kicsit pihennie kell, hogy átjárja a pác, és ne legyen „olyan semmilyen” íze, mint a szárnyasmellnek általában szokott, és így sütés közben nem szárad ki. Természetesen igazán jót főzni csak boldog csirkéből lehet, úgyhogy igyekeztem rendesen bánni vele.

A csirkemellet felvágtam, a szeleteket óvatosan kiklopfoltam, épp csak annyira, hogy szép, könnyen tekerhető darabokat kapjak, de ne verjem szét a hús rostjait, majd enyhe sózás után az aszalt szilvát beletekertem a szeletekbe, és fogpiszkálóval a csomagocskákat rögzítettem. Fogpiszkálóval, bizony, egyrészt mert a hústűket kölcsön vette ugyanaz a manó, aki felelős a mosás utáni félpárzokni-eltűnésekért is, és csak pár darabot hagyott az egyik fiók alján.Az elkészült tekercseket beecseteltem egy saját készítésű páccal, ami sót, kevés borsot, koriandert és joghurtot tartalmaz, és zsírral kikent jénaiba tettem, majd pár órácskára betettem a hűtőbe.
Ekkor nekifogtam a salátának, amibe kígyóuborka, mozarella, paprika és paradicsom került. Fejessaláta azért nem, mert idényjellegű köretet akartam, és augusztusban már nem nagyon van saláta, számomra az igazi tavaszi étel (főleg tojásos nokedlivel). A salátaléhez joghurtot, olivaolajat, só, cukrot és egy csepp ecetet használtam fel, az volt a lényeg, hogy kellemesen fanyar legyen, de nem nyomja el a zöldségek ízét.

A kívánt időpont előtt beraktam a jénait a sütőbe, 1 óra 15 perc alatt elkészült, kb. 180 fokon, majd fedő nélkül még 10 percet pirítottam 200 fokon.
Ezután történt némi baleset. A művet nem fotóztam le vacsora előtt, jobban lekötött a szaladgálás, hogy minden tökéletes legyen, a maradékot pedig nagy vidáman becsomagoltam a Tündérnek másnapi ebédnek a munkahelyére, így képanyag a mellről sajnos nem készült.

ColorStar - Roam the Land

süti beállítások módosítása