Közlöny, tartalma a kihirdetés napján lép hatályba

KSKözlöny

KSKözlöny

Ügyfélszolgálat(ok) - a második felvonás

2009. szeptember 22. - drhlaszlo

Nos, nemrég szó volt arról, hogy hogyan sikerült egy kellemes napot eltöltenem kedvenc közüzemi szolgáltatóimmal. A történetnek azonban persze ott és akkor nem lett vége.

Előzmények: ITT.
Nos, kedden reggel hétkor a mérőhelyen vártam a kedves szerelőbarátainkat, ám  - minő meglepetés - természetesen nem érkeztek meg. Tizenegykor vidáman, ám kissé megtört hangon felhívtam az ügyfélszolgálatot, és megkérdeztem, hogy miért nem sikerült időben megjelenniük, újra. A válasza különösebben nem volt meglepő, ugyanis nem tudta megmondani. Erre kissé (?) dühös lettem, és újabb időpontot kértem, ezúttal szerda reggelre, persze beígértem, hogy azért észrevételt szeretnék tenni, méghozzá ügyfélszolgálatuk e-mailcímén. Íme, a levél (természetesen személyes adatok nélkül):

Tisztelt Démász Rt.!

Bejelentéssel szeretnék fordulni Önökhöz. 2009. augusztus 5-i keltezéssel kaptam Önöktől egy levelet, "Tájékoztatás helyszíni felkeresés időpontjáról" címmel, amelyben 2009. szeptember 11. 7 és 10 óra közötti időpontot adtak meg. (A levelet N. N. ügyfélkapcsolati operátor és A. B. ügyfélszolgálati vezető szignálták).
A jelzett időpontban a fogyasztási helyen vártam, ám 11 óráig ott kollégájuk nem jelent meg. Még azon a napon, 12 óra 10 perckor személyesen megjelentem kecskeméti ügyfélszolgálati irodájukban, és kollégájuk tájékoztatása  szerint a szerelő a munkát még aznap, azaz 11-én 13:15-re átütemezte, erről azonban engem nem értesített, bár rendszerükben telefonszámom szerepel; és az adott időpont számomra nem volt megfelelő. Úgy gondolom, hogy talán tőlem, mint ügyféltől nem elvárható, hogy egy teljes munkanapot várakozással töltsek. Munkatársukkal a mai, 2009. szeptember 15-i, szintén 7-10-ig terjedő intervallumban állapodtunk meg.
Kollégájuk azonban ma sem érkezett oda fél 11-ig, ezt a D-vonalon bejelentettem, és munkatársukkal a holnapi, szeptember 16-i felkeresésben egyeztünk meg.

A nyár folyamán, 2009. július 16-án kollégájuk, K. K. ellenőrizte az órát, a jegyzőkönyv szerint mindent rendben talált, pusztán egy kismegszakító cserét jegyzett fel. Gondolom, hogy ezügyben kell a fogyasztási helyen megjelennem, bár ez - fent említett - levelükből nem derül ki.

A két nap (péntek, illetve ma) során majdnem 7 órát várakoztam feleslegesen, úgy gondolom, hogy ez az Önök által megcélzott ügyfélkozpontú szolgáltatástól kissé messze áll, és azt sem értem, hogy munkatársuk a megadott mobiltelefon miért nem jelezte számomra azt, hogy az adott időpontban mégsem tud megjelenni. Elfogadom, hogy kollégáik bizonyára igen elfoglaltak, ám ezt nem tartom elegendő indoknak arra, hogy miért nem sikerült értesíteniük. A következő idézetet a honlapjukon, a szabályzatok között találtam (https://www.demasz.hu/pages/aloldal.jsp?id=753):

"Garantált Szolgáltatások
A DÉMÁSZ Társaságcsoport elkötelezett arra, hogy felhasználói részére a szolgáltatásokat a
szerződésben és jogszabályban elvárt színvonalon nyújtsa. (https://www.demasz.hu/servlet/download?type=file&id=1173)
V. Az egyeztetett időpontok megtartása
A felhasználó kérésére egyeztetett időtartamon belül és helyen, a DÉMÁSZ Hálózati Kft.
képviselője megjelenik. Az egyeztetett időtartam 4 óránál nem lehet hosszabb. Amennyiben
szükséges, a felhasználó és a DÉMÁSZ Hálózati Kft. képviselői a felhasználó kérésének
megfelelő formában előzetesen rögzítik az egyeztetett időtartamot és a felek elérhetőségeit.
"

Remélem, hogy a holnapi napon sikerül munkatársuknak a helyszínen megjelennie, és ezt a kérdést megoldanunk, ellenkező esetben sajnos kénytelen leszek a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Dél-Alföldi Regionális Felügyelőségéhez, illetve a 2001. évi CX. törvény 11.§ értelmében a Magyar Energia Hivatalhoz, mint felügyeleti szervükhöz fordulni.

Adataim:
Fogyasztási hely cím: XXXXXXX
Fogyasztási hely szám: XXXXXXXX

Együttműködésüket köszönve,

Tisztelettel:

XY.

Ezek után sikerrel jártam, szerdán délelőtt megjelent a szerelő, és elvégezte a kismegszakító cseréjét. Mértem az időt: 8 perc alatt végzett, illetve újabb 2 perc alatt sikeresen ki is töltötte a nagyjából három rubrikából álló munkalapot. Erre az aktusra összesen 9 és fél órát vártam, majd távozáskor közölte, hogy: "Azé legközelebb ne tessen má levelet írni!" Bocsánat, sajnos úgy látszik, hogy reklamálás, asztalcsapkodás nélkül nem megy. 

Magyarország, 2009.

süti beállítások módosítása