Van egy osztrák dj és zenész köré szerveződött banda, akiket talán tekintsünk tiszteletbeli magyarnak, annyit koncerteztek az elmúlt években az itthoni fesztiválokon. De hogy is kezdődött ez az egész? (Előre szólok, a poszt se nem friss, se nem időszerű, tekintve, hogy a legfrissebb nagylemezük is több, mint két éves, az új pedig áprilisig még sehol.)
Nos, valamikor a kétezres évek első felében egyre népszerűbbek lettek azok a zenei projektek, amelyek a stílusok egymáshoz közelítésével játszottak, és az osztrák producer és dj, Marcus Füreder úgy döntött, meglovagolja ezt a hullámot. Az alapító Parov Stelar művésznéven, Max the Sax (aka Markus Ecklmayr: szaxofon), Willie Larsson jr (dobok), Michael Wittner (basszus) Az ehhez hasonló zenei akciókban az énekeseken sok múlik: a csapat az elmúlt években Eva Klampferrel (Lylit), Beate Baumgartnerrel, Lilja Bloommal dolgozott, és ez évtől Gianna Charles erősíti a színpadképet.
Parov Stelar Band finom, jazzel átszőtt elektronikus zenét kezdett játszani – első lemeze, a 2004-es Rough Cuts már kijelölte azt az irányt, amit később is tartott: a húszas-harmincas évek hangulatát porolta le, és giccsmentes, táncolható zenéket alkotott, és sikeresen elkerülte az ilyen próbálkozások átkát: gyakran az első, érdekes és egzotikus számok után az egész ásító unalomba fullad, és a második-harmadik lemez néhány intellektuális alkatú kocsmahuszáron kívül vajmi keveseket fog érdekelni.
2007-ben jött az áttörés: a Shine című lemezen sorakozó dalok egytől egyig ismertek lettek, az olyan kultikus darabok, mint a Chambermaid Swing vagy a Love bizonyos fokig slágerré is váltak.
Közben pedig a Parov Stelar Band tagjai az elmúlt öt évben végigturnézták Közép-Európát, és nem volt olyan fesztivál, vagy többnapos zenei cécó, amelyen ne lett volna húzónév a zenekar, a színpadokon pedig minden egyes alkalommal jól megvolt együtt az Apple laptop és a szaxofon, mintegy bizonyítva, hogy nem csak érdektelen zene lehet a sokat emlegetett crossover.
Parov Stelar - Catgroove