Közlöny, tartalma a kihirdetés napján lép hatályba

KSKözlöny

KSKözlöny

Vera

2009. december 07. - drhlaszlo

Nem, Harcsa Veronikának nem kell a hype, egyszerűen csak a legjobb mai magyar énekesnő.

Mikor hallottam először? Bevallom, hogy nagyjából akkor, amikor a Petőfi elkezdte játszani a Too earlyt, vagyis akkor, amikor bekövetkezett a hazai robbanás, amikor a vájtfülűeken kívül mások is először hallottak róla.

Mondhatnám, hogy elsőre beleszerettem - de akkor hazudnék. Tetszeni nagyon tetszett, de nem éreztem azt, hogy "hú, mi volt ez?" Aztán meghallgattam néhányszor a dalt, és rájöttem, hogy ez fantasztikus; aztán szépen, lassan meghallgattam a többi dalát is, és rájöttem, hogy ez a lány tényleg tud valamit, és tényleg fantasztikus tehetség.

2005-ben megalapítja a zenekarát, első, magánkiadásban megjelent lemezük frenetikusan sikerül; ez megjelenik 2007-ben Japánban is, majd 2008-ban diplomázik. A You don't know it's you című lemezük (egyébként ez a legjobb) 2008 januárjában jelenik meg, és áprilisban már Japánban listavezető "vokális jazz" kategóriában.

Aztán koncertek, fesztiválok: 2007-ben a Budapest Fringe-fesztiválon a "Fringe legjobb hangja" lett; azóta pedig a nyári fesztiválok rendszeres fellépője lett.

Érdekes, sosem elsősorban nyáron vagyok HV-hangulatban: nekem elsősorban őszi-téli zene ez. Ködös, borongós idő, Vera kellemesen füstös hangja, ahogyan leheli a szavakat, és máris megvan a téli idill - nem is tudom elképzelni, hogy milyen lehet egy nyári fesztiválon, a sátrak között. Nem az a közeg, ahol (számomra) remekül tudna érvényesülni, bár valószínűleg én vagyok a finnyás. Mindenesetre én jobban szeretem a kisebb klubkoncertjeit (Budapest Jazz  Club), az valahogy jobban illik a smooth-nu jazz vonalhoz.

Nagyon tetszik, hogy bár a karrierje külföldön előbb indult be, mint itthon, nincsenek igazán sztárallűrjei, nem mondja meg minden vele készült interjúban a nagy igazságot a zenésztársakról, szórakoztatóiparról; egyszerűen zenész, aki énekel és dalszöveget ír; nem tartja magát sem félistennek, sem vátesznek. 

A Harcsa Veronika Quartett mellett énekel az Erik Sumo Bandben  (Kötelező: My Rocky Mountains) és az utolsó PASO lemez (Return of the Pannonians) Summertime-ja is rajta van az elmúlt néhány év legjobb magyar dalai című képzeletbeli listámon.

Hogy mi az apropója annak, hogy most kerül elő a blogon? nos, ő énekelte a tegnap méltatott Mátyássy Áron-film, az Utolsó Idők dalait.

süti beállítások módosítása